dijous, 28 d’octubre del 2010

El Govern municipal baixa els impostos pel 2010 i fracciona l'IBI en quatre pagaments

El Govern municipal portarà al Ple Municipal del proper dimarts la seva proposta de modificació de les ordenances fiscals pel 2011. La proposta serà una rebaixa general dels impostos i la congelació les taxes,és a dir, al preu que es paga per rebre un servei.


Els olesans notaran per primera vegada en anys una baixada en el rebut de l'Impost de Béns i Immobles (IBI), si el ple municipal d'aquest dimarts aprova la la reducció del tipus de gravamen del 0.80 al 0.68 que presenta el govern municipal (GOOB-PSC).

L'any passat ja es va fer una baixada simbòlica, que no es va veure traduïda al rebut perquè el valor cadastral dels habitatges va pujar. Pel 2011, aquesta reducció del tipus de gravamen es veurà reflectida al pagament final del ciutadà, en una mitjana de 25 € per rebut.

El criteri que ha inspirat la proposta del govern municipal de modificació de les ordenances fiscals és “fer compatibles les mesures anticrisi amb les mesures antidèficit”. En aquest sentit, no s'ha incrementat la pressió fiscal per no influir negativament en les economies de la ciutadania i, al mateix temps, s'aplicarà un pla per evitar el creixement del dèficit municipal.

dilluns, 18 d’octubre del 2010

Som de nou al govern

Desde el P.S.C. de Olesa tal y como nos comprometimos al inicio de este mandato queremos garantizar  un gobierno d'esquerres y con garantías de estabilidad, porque creemos que para hacer políticas progresistas hay que trabajar con rigor y seriedad, sin hacer ruido, dando respuestas a los retos del Municipio, y porque necesitamos soluciones modernas y sostenibles para dar un gran paso adelante en políticas sociales y ecológicas.

Somos conocedores de la nueva realidad social de Olesa. Nuestro pueblo está inmerso en un cambio constante y nuestra obligación como representantes políticos de nuestro municipio, es dar respuestas con seguridad ante estos cambios. Y por eso el P.S.C. de Olesa entendiendo este nuevo marco queremos y trabajaremos para aportar soluciones. En este sentido la acción municipal del P.S.C. se seguirá basando como no podía ser de otra manera en:  LA PARTICIPACIÓN y LA TRANSPARENCIA.

Por eso desde el PSC fomentaremos la participación, el uso racional de los recursos públicos, con capacidad para escuchar, aprender y convertir los problemas en oportunidades haciendo pedagogía en la relación Ayuntamiento y Ciudadanía para fortalecer la democracia, el buen gobierno que con mirada ancha tenga su mejor calidad en la transparencia. Que la ciudadanía de Olesa, quiera ver en nuestro compromiso la disposición a servir al municipio de Olesa de Bonesvalls.

Las y los socialistas de
Olesa somos conscientes de que hacen falta esfuerzos por recuperar la credibilidad de algunos sectores de la ciudadanía en la Institución y en la política municipal. Estamos dispuestos a hacer este esfuerzo por un buen gobierno municipal. Por eso el P.S.C. de Olesa ha decidido entrar a formar parte del govern municipal.  

PSC  Olesa de Bonesvalls
18 de octubre de 2010